مزایا و ویژگی های پیام رسان گپ
- شناسه خبر: 97
- تاریخ و زمان ارسال: ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۹
- بازدید : 250
شبکه های اجتماعی پیام رسان برای تعداد زیادی از افراد جامعه از ابزارهای اساسی زندگی محسوب میشود، لذا این شبکهها از اهمیت خاصی برخوردار هستند. در حال حاضر بیشتر استفاده از نرمافزارهای پیام رسان توسط مردم، به پیام رسانهای خارجی مربوط می شود. این موضوع همیشه یکی از دغدغههای دولتمردان و جامعهشناسان بوده؛ زیرا استفاده از پیامرسانهای خارجی میتواند موجب ایجاد مشکلات امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین خروج اطلاعات مردم از کشور شود.
مهدی انجیدنی مدیر پیامرسان گپ در معرفی امکانات و قابلیتهای این پیامرسان اظهار داشت: پیامرسان گپ به طور طبیعی امکانات مربوط به پیامرسانی مانند چت، گروه، کانال و ….. را دارد. ما در گپ سعی داشتیم با فراهم کردن قابلیتهای دیگری غیر از این امکانات ابتدایی، بستری برای کسبوکار و فعالیتهای اقتصادی مردم ایجاد کنیم. این امکانات به دو دسته تقسیم میشود؛ یک سری مربوط میشود به کسانی که خودشان فنی هستند و میتوانند از امکانات گپ برای توسعهی سرویسهای خود استفاده کنند. سری دوم کسانی هستند که دارای یک محتوایی هستند و از قابلیتهای گپ برای ارائهی این محتوا استفاده میکنند، مانند معلمی که در اوقات فراغت خود ویدئوهای آموزشی تهیه میکند و با استفاده از گپ آنها را به فروش میرساند. در واقع میتوان گفت گپ بستر سرویسها و خدمات ارزش افزوده است.
در حال حاضر، تعرفه اینترنت اکثر پیامرسانهای داخلی یکسوم یا یکچهارم شده است و احتمال دارد در آینده نزدیک رایگان شود.
وی در خصوص امکانات و قابلیتهای گپ ادامه داد: این پیامرسان قسمتهای جانبی زیادی مانند “دنیای بازیهای گپ” دارد؛ ما با بازیسازان مختلف در داخل و خارج کشور در حال مذاکره هستیم و در حال حاضر 10-12 بازی مختلف در گپ وجود دارد و چند بازی دیگر تا پایان فروردین به نرمافزار اضافه خواهد شد. این بازیها معمولاً دارای لیگ هستند و به صورت هفتگی و ماهانه یا از طرف گپ و یا از طرف شرکت سازنده، به بازیکنان جایزه داده میشود. اکثر این بازیها رایگان هستند اما بعضی از آنان از طرف شرکت بازیساز در برخی مراحل به صورت پولی تعریف شده است.
مدیر پیامرسان گپ در رابطه با دیگر امکانات این نرمافزار توضیح داد: یکی دیگر از قابلیتهای این پیامرسان، قسمت “دنیای گپ” در آن است؛ در این بخش بیش از 300 سرویس متنوع در بیست دستهبندی مختلف توسط شرکتها و افراد مختلف که دارای محتوا یا خدمات یا محصولات خاصی بودند، فراهم شده است. از جملهی این امکانات میتوان به خواندن روزنامهها، خرید بلیت، رزرو هتل، خرید شارژ و …. اشاره کرد. در واقع این امکان در گپ ایجاد شده که افراد بدون نیاز به مراجعه به اینترنت، خدمات مختلف را به طور مستقیم از ارائهدهنده آن خدمت دریافت کنند. خدمات دیگری مانند ابزار آزمونساز، مسابقهساز، محتواساز و….. در آینده نزدیک به وجود میآید که به عنوان مثال یک معلم با استفاده از آن میتواند آزمونهای مختلف را طراحی کند و با استفاده از آن درآمد کسب کند.
در “گپ” ما تلاش کردیم یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنیم تا تمام روند تبلیغ و معرفی کالا، پرداخت آنلاین، دریافت کالا و….. در پیامرسان صورت بگیرد.
انجیدنی در خصوص فروشگاههای اینترنتی گپ، گفت: فروشگاههای اینترنتی کوچک در حال راهاندازی است که بخشی از آن به کسبوکارهای خانگی مربوط میشود. در واقع در گپ این امکان فراهم شده است که افراد بدون نیاز به سرمایه اولیه، هزینه و دانش فنی میتوانند به راحتی یک فروشگاه اینترنتی راهاندازی کنند و اگر کالایی در محل کار یا خانه تولید میکنند یا خدمتی را ارائه میدهند، از این طریق آن را عرضه کنند.
گپ حدود یک میلیون و سیصد هزار کاربر فعال دارد.
انجیدنی در رابطه با تعداد کاربرانی که این پیامرسان جذب کرده، توضیح داد: گپ از اواخر زمستان سال 95 معرفی شد و از آن موقع تا الآن توانست حدود یک میلیون و سیصد هزار کاربر فعال و حدود یک میلیون و ششصد یا هفتصد هزار کاربر ثبتنامی جذب کند. ما از زمان معرفی گپ تا الآن تقریباً روند رشد ثابتی در جذب کاربر داشتیم، اما در چند ماه اخیر، هم به واسطه استارتآپهای بیشتری که روی این پیامرسان ایجاد شده و هم به دلیل تنوع بیشتری که در خدمات گپ اضافه شده، کمی سرعت رشد تعداد کاربرانمان بیشتر شده است.