قرارگاه میکرورسانه های فضای مجازی
معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما؛ قرارگاهی برای خُردرسانه های مجازی
در راستای ماموریت های معاونت فضای مجازی رسانه ملی و استفاده از ظرفیت های مردمی (بسیج میدانی ظرفیت های مردمی در بستر برودبند)، حمایت مادی و معنوی از افراد توانمند که به عنوان «کمربسته ها» در فضای مجازی فعالیت مینمایند و ریزرسانه های را شکل داده اند به عنوان یکی از راهبردهای نوین پیش رو قرار گرفته است.
خُردرسانه ها، ریزرسانه هایی(در مقابل ابررسانه ها) هسـتند کـه در فضـای مجـازی بـرای یـک مخاطــب هدفمنــد، محتــوای پایــدار تولیــد می کننــد. وراثــت و امتــداد ایــن رســانه ها بــه واسطه نمانام(برند) خویش امتداد پیدا می کند. تعداد مخاطبان یک میکروسانه شـاید بـه انـدازه یک ابررسانه نباشد اما میزان تاثیرگذاری و عمق آن شاید از چندین ابررسانه هم بیشتر باشد.
ویژگی عمده کمربسته های فضای مجازی:
- به دلیل تمرکز زمانی و موضوعی نسبت به مسائل و موضوعات خود آگاهی بالایی دارند.
- معمولا روی یک مسئله متمرکز هستند و عمر خود را صرف آن کرده اند.
- به جهت عمیق شدن بر روی یک موضوع خاص ارتباطات بسیار بالایی نیز کسب کرده اند.
زمینه های شناسایی شده در زمینه فعالیت خردرسانه های فضای مجازی در شکل ذیل دسته بندی و قابل ملاحظه می باشد.
علاقمند و فعالان حوزه فضای مجازی که در تعریف فوق از کمربسته و ریزسانه های فضای مجازی قرار دارند؛ می توانند از طریق فرم ذیل مشخصات، طرح و درخواست خود را در راستای حمایت ها موردنیاز به جهت تداوم و توسعه عملکرد خود در فضای مجازی طرح نمایند.
فرم ارسال درخواست در طرح حمایتی ریزرسانه های فضای مجازی :