پویش ملی #مردم_میدان به همت معاونت فضای مجازی رسانه ملی راه اندازی شد+فیلم
- شناسه خبر: 1874
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۳
- بازدید : 454
به گزارش روابط عمومی معاونت فضای مجازی، صبح امروز سه شنبه 25 خرداد 1400، سعید مقیسه، قائم مقام و دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی صداوسیمای جمهوری اسلامی در برنامه «سلام تهران»، شبکه پنج سیما حضور یافت. دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی رسانه ملی در این برنامه به تبیین برنامه های پویش ملی #مردم_میدان پرداخت. وی همچنین گزارشی از عملکرد معاونت فضای مجازی در ایام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ارائه کرد.
مقیسه، قائم مقام معاونت فضای مجازی رسانه ملی در این برنامه (برنامه «سلام تهران») ضمن معرفی پویش «مرد میدان» یادآور شد: یک پویش ملی مردمی تحت عنوان «مردم میدان» از ۲۲ خرداد شروع شده است و تا ۲۸ خرداد ادامه دارد و نامگذاری این پویش از بیانات مقام معظم رهبری وام گرفته شده است.
وی با اشاره به نحوه شرکت در این پویش، گفت: از مردم تقاضا داریم با شرکت در این پویش، تولیدات خودشان با موضع انتخابات و دعوت مردم برای حضور پای صندوقهای رأی را در قالبهای مختلف کلیپ، شعر، عکس، صدا و… به آدرس www.mardomemeydan.ir بفرستند. همچنین میتوانند با انتشار مطالب خود در شبکههای اجتماعی و ذکر هشتگ #مردم_میدان در این پویش شرکت کنند، این هشتگ توسط ما بررسی ما خواهد شد و در سایت توسط ما بارگذاری میشود. این تولیدات حتماً نباید حرفهای باشد و همه مردم میتوانند شرکت کنند.
مقیسه در ادامه، بیان کرد: یک نظام امتیازدهی و پاداش داریم و در ادامه این پویش رویدادهایی را خواهیم داشت که ارتباطات رسانه ملی را با مردم عمیقتر میکند. مستقیماً از مردم میخواهیم در موضوعات مختلف تولیداتشان را برای ما بفرستند، جوایزی هم به آنها تعلق میگیرد که لزوماً نقدی نیست.
شبکههای نامزدهای ریاست جمهوری تا ۲۷ خرداد فعال است
وی با بیان اینکه در ایام انتخابات به هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری یک شبکه اختصاص داده شد، عنوان کرد: یکی از تکالیفی که امسال برای اولین بار ستاد ملی انتخابات کل کشور برای رسانه ملی تعیین کرد؛ ایجاد یک شبکه اختصاصی برای هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود. الحمدلله به خوبی انجام شد و به هر نامزد یک استودیو با تجهیزات حرفهای اختصاص یافت. علاوه بر این موارد، اختیار برنامهریزی استودیو به خود نامزدها واگذار شد. خودشان مدیر و نام شبکه را انتخاب کردند. خود نامزدها یا نمایندگانشان در استودیو با مردم به صورت زنده صحبت کردند. بعضی ارتباطهای زنده نامزدها خارج از استودیو بود که ارتباط برقرار و از شبکهها پخش شد. هم محتواهای تولیدی خارج از استودیو دارند و هم بعضی محتواها در استودیو تولید شدند و این شبکهها تا ۲۷ خرداد فعال است.
قائم مقام معاونت فضای مجازی صداوسیما این چنین ادامه داد: این برنامهها از بسترهای پرمخاطب کشور یعنی تلوبیون، تیوا و لنز پخش شدند. تلوبیون پرقدرتترین شبکه ویدیویی حرفهای ایران است. به علاوه شرکتها VODطرف قرارداد ساترا و ایران صدا این محتواها را پخش کردند. حدود ۱۳۲۳ دقیقه برنامه فقط تا ۲۲ خرداد بدون تکرار پخش شد. با تکرار این مقدار هفت برابر میشود. علاوه بر این یک شبکه بهنام «آرا» در بستر تلوبیون، تیوا و لنز و… ایجاد شد که گلچینی از تمام محتواهای انتخاباتی و محتوای عمومی انتخابات بود. در این شبکه یک برنامه چالشی با اجرای آقای دلاوری داریم که با نامزدها و نمایندگانشان گفتگو میکنند. نام این برنامه «تبادل» است، برنامه دیگری تحت عنوان «انتخابهات» با رویکرد طنز در این شبکه پخش میشود که موارد سواد رسانهای مربوط به انتخابات را مطرح میکند.
مقیسه در پایان هدف این اقدامات را مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دانست و گفت: مجموعهای از فعالیتهای رصد و پایش فضای مجازی در معاونت فضای مجازی صداوسیما در حال انجام است. اقدامات برنامهسازیهای ما مبتنی بر یک پشتوانه پژوهشی، تحلیلی و پایشیست. همه این اقدامات برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در حال انجام است، انشاءالله همه بتوانیم در آینده کشور خودمان سهیم باشیم و انتخاب درستی داشته باشیم.