تغییر و تحول در سازمان
- شناسه خبر: 2964
- تاریخ و زمان ارسال: ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
- بازدید : 1,005
دانستنیهای سازمان و مدیریت
تحولسازمانیفرایندی است که توسط رهبران سازمان برای ایجاد تغییر در نحوه عملکرد یک سازمان دنبال میشود و هدف از آن میتواند دستیابی به مزیت رقابتی، مقابله با یک چالش مهم و یا تضمین آینده سازمان باشد.
مراحل تحقق تغییر تحول محور در سازمان
عبور از مقاومت ابتدایی؛ تغییروتحول در سازمان همیشه با مقاومت روبرو خواهد شد و کسانی که بیشترین تأثیر را از تغییر میبینند، بیشترین مقاومت را نیز از خود نشان میدهند. تعدیل و تغییر؛ مرحله دوم زمانی است که تغییرات با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار میگیرند و بازخورد و انتقاد کارکنان را به دنبال دارند. پذیرش تغییرات؛ قبول و همراهی با تغییرات، در کنار وجود اهداف و چشمانداز روشن، به سازمان اجازه میدهد تا تحول را آغاز کند. ثبات؛ چهارمین و مهمترین مرحله در فرایند تحولسازمانی، شروع ایجاد تغییرات سازمانی به روشی پایدار است، زیرا اجرای مداوم تغییرات بسیار مهم خواهد بود. تغییر در فرایندها، فرهنگسازمانی و فناوریهای مورداستفاده در آن، همگی باید به شکلی مداوم و به صورتی انجام شوند که با چشمانداز آینده سازمان هماهنگ باشند.
تهیه شده در
روابط عمومی معاونت فضای مجازی رسانه ملی