رفتار شهروندی سازمانی
- شناسه خبر: 2977
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
- بازدید : 114

دانستنیهای سازمان و مدیریت
رفتار شهروندی سازمانی
این مفهوم بر یک رفتار فراوظیفه ای فردی، آگاهانه و با بصیرت اشاره دارد که اگر چه مستقیما در سازمان پاداش رسمی برای آن وجود ندارد اما می تواند بر عملکرد و فضای همکاری نقش مثبت و تاثیر گذاری داشته و اثربخشی تحقق اهداف را ارتقا بخشد.رفتار شهروندی سازمانی خوب و مطلوب نوعی تفکر و عملکرد است که تنوعی از رفتار کارکنان را شامل می شود و شامل انجام اقداماتی برای کمک داوطلبانه به دیگر کارکنان، توسعه حرفه ای و غنی سازی شغلی، تلاش در جهت ارتقای سطح سازمان، حفظ نگرش مثبت به سازمان و تحمل برخی ناملایمات در محیط سازمان می باشد.